Energy Expo - Join the revolution

Alro Slatina a trecut pe profit după o creștere semnificativă a vânzărilor

Scris de | 12 August, 2024
Alro Slatina a trecut pe profit după o creștere semnificativă a vânzărilor

Grupul Alro, cel mai mare consumator de energie electrică din România, a înregistrat, în primul semestru al acestui an, un profit net de 8,4 milioane lei, comparativ cu o pierdere netă de 164 milioane lei în perioada similară din 2013, conform raportului transmis luni Bursei de Valori Bucureşti.

Cifra de afaceri a Grupului a crescut la 1,697 miliarde lei în primele şase luni din 2024, comparativ cu 1,559 miliarde lei în S1 2023, ca urmare a îmbunătăţirii cotaţiilor LME (London Metal Exchange) şi a vânzărilor mai mari de produse din aluminiu cu valoare adăugată.

“Investiţiile pe care le-am făcut în tehnologie, în eficienţă operaţională, în diversificarea portofoliului şi în intrarea pe noi pieţe ne-au ajutat să valorificăm şi mai bine creşterea pe care a înregistrat-o piaţa aluminiului în primele şase luni ale acestui an, cu efect direct asupra rezultatului final. Accentul pus de noi pe diversificarea portofoliului, pe produsele cu valoare adăugată mare şi foarte mare, s-a tradus într-o creştere record de aproape 60% a producţiei de produse plate din aluminiu, în primul semestru al acestui an, comparativ cu perioada similară din 2023, întreaga producţie de aluminiu procesat având o creştere cu 31% în perioada analizată. Şi chiar dacă evoluţia pieţei globale a fost pozitivă în prima jumătate a acestui an, până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru am asistat la o uşoară scădere a cotaţiilor, care a persistat în lunile următoare. Acest lucru ne menţine precauţi şi ne determină să ne concentrăm, în continuare, pe îmbunătăţirea eficienţei noastre operaţionale, ţinând cont de faptul că efectele crizelor multiple cu care ne-am confruntat în ultimii ani sunt încă prezente în operaţiunile noastre de zi cu zi”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alro, citat în raport.

Vânzările consolidate ale Grupului în primul semestru din 2024 au crescut la 1,697 miliarde lei, fiind cu 9% mai mari faţă de cele înregistrate în S1 2023, fiind determinate în principal de cererea de aluminiu îmbunătăţită la nivel mondial. Vânzările de produse din aluminiu au înregistrat creşteri semnificative faţă de aceeaşi perioadă din 2023. Produsele din aluminiu prelucrat au înregistrat o creştere de 31% a volumului vânzărilor, în timp ce majorarea vânzărilor de produse din aluminiu primar a fost de 16%, în primele şase luni de la anul acesta, comparativ cu S1 2023.

“În timp ce rezultatele financiare s-au îmbunătăţit în prima jumătate a acestui an, până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru piaţa internaţională a aluminiului a înregistrat o uşoară scădere a cotaţiilor. Mai mult, multiplele crize care au avut loc în ultimii ani continuă să-şi manifeste efectele asupra operaţiunilor zilnice, afectând, în continuare, piaţa energiei şi ducând la distorsiuni de preţ. În acest context, Grupul şi-a continuat investiţiile în diversificarea portofoliului de produse şi apropierea şi mai mult de cererea clienţilor săi, dar şi în îmbunătăţirea eficienţei operaţiunilor sale şi reducerea consumului de energie. Astfel, Alro a continuat să modernizeze cuvele de electroliză cu tehnologia AP12LE, dând în funcţiune alte 21 astfel de cuve în prima jumătate a anului 2024 şi a pus în funcţiune o linie de prelucrare a plăcilor de aluminiu personalizate cutto-size, procesate conform specificaţiilor exacte ale clienţilor”, se menţionează în raportul trimis BVB.

În funcţie de capacitate, Alro este unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integraţi vertical din Europa, având o capacitate de producţie instalată de 265.000 tpa de aluminiu electrolitic, o capacitate de reciclare deşeuri aluminiu de 100.000 tpa, rezultând o producţie de metal lichid reciclat de 94.000 tpa. Capacitatea Turnătoriei de aluminiu este de 309.600 tpa precum şi facilităţi de procesare de 140.000 tpa, în aluminiu laminat la cald şi la rece şi divizia de extruziune.

Principalele pieţe de desfacere pentru produsele Alro sunt Uniunea Europeană, dar compania are exporturi şi în SUA şi Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calităţii şi are

Etichete: , , , , ,