UE și China se apropie de o soluţie privind taxele vamale suplimentare la importurile de vehicule electrice chineze în blocul comunitar.
“Suntem aproape de un acord: China s-ar putea angaja să ofere maşini electrice în UE la un preţ minim”, a afirmat Bernd Lange, preşedintele Comitetului pentru Comerţ al Parlamentului European, transmite Reuters.
“Aceasta ar elimina denaturarea concurenţei prind subvenţii incorecte, motivul introducerii taxelor vamale suplimentare”, a adăugat parlamentarul european.
În 30 octombrie, Comisia Europeană a anunţat impunerea de taxe vamale suplimentare de până la 45,3% la importurile de vehicule electrice din China, o decizie care a provocat represalii din partea Beijingului.
În pofida intrării în vigoare a taxelor vamale suplimentare, ambele părţi au continuat negocierile pentru a găsi o soluţie, alimentând speranţele că ar putea fi evitată o dispută comercială.
Decizia UE va afecta comerţul Chinei cu Europa, va întârzia pe continent tranziţia spre o energie sustenabilă şi va întârzia progresele în cadrul “eforturilor globale comune de a gestiona schimbările climatice”, susţine Ministerul Comerţului de la Beijing, potrivit Agerpres.
Citiți și Mașinile electrice din China, vânzări scăzute în UE
Mașinile electrice din China înregistrează cel mai scăzut nivel al vânzărilor din ultimele 18 luni în Europa, scria Bloomberg în octombrie.
Producătorii auto chinezi au vândut clienţilor europeni cele mai puţine maşini electrice din ultimele 18 luni iar în august înmatriculările aproape s-au înjumătăţit comparativ cu august 2023.
Declinul de 48% a dus la a doua lună consecutivă în care scade cota de piaţă a mărcilor din China, conform datelor companiei de cercetare a pieţei Dataforce, scrie Agerpres. În Europa, SAIC Motor Corp a pierdut primul loc, fiind întrecut de rivalul chinez BYD, potrivit datelor Jato Dynamics, care analizează de asemenea piaţa auto.