Lista documentelor de care au nevoie persoanele fizice pentru a se înscrie în programul Casa Verde Fotovoltaice este încă o necunoscută pentru 8 din 10 români.
Aproape 80% dintre românii interesați să devină beneficiari Casa Verde Fotovoltaice pentru a scăpa de grija facturilor la energie nu știu care este lista documentelor necesare pentru a se înscrie în program și a fi eligibili pentru finanțare, arată datele interne Kilowat, una dintre principalele firme de sisteme fotovoltaice din România.
Mai mult, o parte importantă dintre români nu au acces la internet sau nu știu să folosească aplicația de înscriere, ratând astfel șansa de a beneficia de finanțarea pentru panouri solare.
În ultimii ani, Kilowat a instalat panouri solare pentru peste 3.000 de beneficiari Casa Verde, din care peste 2.000 în sesiunea 2023.
În fiecare an, în mod constant, românii apelează la companie pentru a obține informații esențiale despre sesiunea din anul respectiv, cele mai multe persoane dorind să afle ce documente trebuie să pregătească pentru înscriere.
“În ultimele luni, mii de persoane ne-au contactat pentru a solicita informații despre programul Casa Verde 2024. În 60% din cazuri au întrebat când începe programul, în aproape 80% din cazuri ce documente sunt necesare pentru înscriere, iar în 40% din cazuri au întrebat dacă înscrierea poate fi făcută de compania noastră, deoarece o parte din ei nu au acces la internet sau nu știu să folosească aplicația de înscriere.
Din aceste cauze, mulți români nu reușesc să se înscrie în programul Casa Verde. Încă există confuzie legat de documentele și procesele necesare înscrierii în programul Casa Verde”, explică Albert Soare, fondator Kilowat.
Acte necesare pentru înscrierea în programul Casa Verde 2024
Înscrierile în sesiunea Casa Verde 2024 încep pe 27 septembrie și au loc pe site-ul AFM, conform Ministerului Mediului, sesiunea de anul acesta având un buget-record de 2 miliarde de lei și o finanțare per beneficiar eligibil de 30.000 de lei pentru panouri solare și baterii de stocare a energiei.
Reprezentanții Kilowat recomandă pregătirea chiar din acest moment a documentelor necesare pentru înscrierea în program. Cel mai important de știut este că, pentru a fi eligibili pentru finanțare, numai proprietarii locuinței se pot înscrie și aceștia nu trebuie să aibă datorii la bugetul de stat.
Iată lista documentelor necesare:
- Cerere de înscriere în program – completată cu datele necesare (va fi disponibilă odată ce va fi publicat ghidul de înscriere în sesiunea 2024)
- Act de identitate al solicitantului (proprietar al locuinței)
- Certificat de atestare fiscală, obținut de la ANAF – dovada că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat; se obţine de la ANAF din județul solicitantului, iar pentru cei care deţin semnătură electronică documentul se poate obține de pe site-ul ANAF, accesând SPV – persoane fizice, se poate crea cont şi fără semnătură electronică urmând paşii prezentaţi în ghidul de pe site-ul instituției
- Certificat de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale – DITL – dovada faptului că nu sunt datorii la bugetul local; se solicită la direcția taxe și impozite, completând cererea pentru obținerea certificatului de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, iar documentul se eliberează pe loc
- Extras de carte funciară – ANCPI – se poate obţine online de pe site-ul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliara (www.ancpi.ro) sau fizic la instituție; extrasul de Carte Funciară nu trebuie să fie mai vechi de 60 de zile, iar din acesta trebuie să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea
Programul Casa Verde 2024 vine cu o noutate, și anume finanțarea bateriilor de stocare a energiei.