Chinezii de la BYD au lansat o arhitectură de-a dreptul revoluţionară pentru maşinile lor electrice, care va schimba substanţial lumea mobilităţii electrice. Noua arhitectură BYD poate permite putere de peste 1.000 CP pentru maşinile sale şi în acelaşi timp putere de încărcare de până la 1 MW. Chinezii au ajuns la această performanță păstrând compoziţia LFP a bateriei, care e mult mai ieftină în costuri de producţie decât NMC-u mai larg folosit de producătorii occidentali. Doar că bateria e una de ultimă generaţie, module de putere ce conţin semiconductor pe bază de carbură de siliciu, ce poate susţine până la 1.500 volţi.
Astfel, bateriile acestor maşini noi vor putea pune în ele suficientă energie pentru a parcurge 400 km în doar 5 minute, ceea ce înseamnă o medie de 1,33 km per secundă încărcaţi, iar în primul minut rata de încărcare ajunge la 2 km/s. Sistemul de încărcare va fi disponibil pe noile modele Han L sedan și Tang L sport-utility vehicle ale companiei, care vor intra în vânzare luna viitoare, a precizat BYD. BYD a declanșat o cursă în domeniul tehnologiei de conducere autonomă între producătorii chinezi de vehicule electrice, după ce luna trecută a declarat că va implementa sistemul său de asistență la condus „God’s Eye” pe modelele sale de masă.
Pe acest fond acțiunile BYD au crescut în Hong Kong, după ce compania chineză producătoare de vehicule electrice a prezentat noua sa tehnologie de încărcare rapidă și a anunțat un plan de stimulare a angajaților, relatează Wall Street Journal . Acțiunile au crescut cu până la 6,0% până la un nivel record de 408,80 dolari hong konghezi, echivalentul a 52,61 dolari SUA, marți dimineață, înainte de a reduce câștigurile la 3,2%. Acțiunile BYD listate la Shenzhen au crescut cu 0,5%.
BYD a rămas principalul vânzător de vehicule electrice în China, cu livrări totale de 318.233 de unități în februarie. Între timp, rivalul Tesla și-a văzut cota de piață erodată în China, cea mai mare piață de EV-uri din lume, vânzările sale din februarie scăzând cu 49% față de anul precedent, la 30.688 de unități.
BYD a anunțat, de asemenea, la sfârșitul zilei de luni, că va emite pentru angajați până la 10% din capitalul său social total în acest an, numărul de acțiuni deținute de un singur angajat prin intermediul planului neputând depăși 1% din capitalul său social în circulație.