Producătorul de anvelope Goodyear, furnizor exclusiv de anvelope pentru categoria LMGT3 în cadrul Campionatului Mondial FIA WEC, a introdus în sezonul curent al competiției anvelope realizate din 33% materiale reciclabile. Măsura se înscrie în strategia companiei de a-și reduce amprenta de carbon.
Aproximativ 7.250 de anvelope Goodyear au fost produse pentru Le Mans în fabrica din Hanau, Germania, pentru a echipa 23 de mașini din categoria LMGT3 care se vor întrece pe circuit. Fiecare anvelopă are în compoziție materiale sustenabile în proporție de 33%, printre care rășini naturale, negru de fum, polimeri și oțel reciclat.
Transportul terestru pentru cursa de la Le Mans este asigurat de o flotă de peste 20 de camioane, echipate cu gama Goodyear de anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Totodată, producător utilizează transportul maritim pentru cursele în care este necesar transportul intercontinental, cum ar fi Qatar, Brazilia, SUA, Japonia și Bahrain. Prin această metodă se reduc emisiile cu efect de seră pe tonă-milă de 47 de ori în comparație cu transportul aerian.
În plus, anvelopele sunt refolosite ca materie pentru alte proiecte, cum ar fi podelele. În 2023, Goodyear a prezentat zona de montaj cu podea realizată din sute de anvelope reciclate.
Goodyear are peste 71.000 de angajați în 55 de fabrici din 22 de țări. Mai mult, producătorul operează două centre de inovare în SUA și Luxemburg.