ANRE va informa consumatorii cu privire la încheierea perioadei de plafonare a preţurilor, spune George Niculescu, președintele instituției.
Acesta a fost întrebat de ce ANRE a obligat furnizorii de energie să informeze consumatorii cu privire la liberalizarea pieței.
- “Lucrurile nu se exclud, nu înseamnă că autoritatea de reglementare nu va face o campanie de informare şi nu este nimic greşit în a obliga furnizorii de energie electrică.
- Practic, relaţia contractuală între consumator este în mod direct cu furnizorul. Orice consumator de energie electrică sau de gaze naturale are un contract încheiat cu un furnizor de energie electrică sau de gaze naturale. Atunci este foarte uşor să primească informaţii în mod electronic sau fizic, aşa cum primeşte şi factura, cu privire la ce urmează să se întâmple după 31 martie 2025. Suntem în situaţia în care mulţi dintre consumatori au nişte contracte care au un anumit preţ. Preţurile facturate sunt cele din Ordonanţa 27 care, în momentul de faţă, este în vigoare până la 31 martie.
- Nu este nimic greşit ca autoritatea de reglementare să aibă un rol proactiv în relaţia furnizor-consumator, să-l oblige pe furnizor să îl informeze pe consumator cu privire la preţul lui contractual. Poate ni s-a modificat preţul de contract, nu am fost atenţi, am semnat un act adiţional acum un an de zile, nu mai ştim care este preţul de contract, ne uităm doar pe factură şi vedem că avem un preţ plafonat, dar fără să ştim exact cât urmează să plătim după 31 martie”, a susţinut Niculescu, în conferința Focus Energetic.
El a arătat că poate nu toţi consumatorii ştiu că ANRE pune la dispoziţie o platformă prin care pot compara în timp real ofertele furnizorilor de preţ la energie electrică şi la gaze naturale.
De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că au la dispoziţie şi platforma online de schimbare a furnizorilor, tot administrată de către ANRE, unde îşi pot schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze naturale în 24 de ore, la fel de simplu cum s-ar porta de la un operator de telefonie mobilă la altul.
Niculescu a mai spus că ANRE a publica un anunț pentru a prospecta piața, astfel încât să încheie un contract cu o companie de comunicare pentru derularea campaniei de informare a consumatorilor.