UE cere Chinei un volum de date fără precedent despre mașinile electrice

Scris de | 21 June, 2024
UE cere Chinei un volum de date fără precedent despre mașinile electrice

UE cere Chinei un volum fără precedent de informaţii detaliate despre lanţurile de aprovizionare ale producătorilor auto chinezi.

Aceasta în cadrul investigaţiei sale privind importurile subvenţionate de vehicule electrice din ţară, a anunțat Ministerul Comerţului din China, potrivit Reuters.

Comisia Europeană, care supraveghează politica comercială pentru Uniunea Europeană, a impus săptămâna trecută tarife suplimentare asupra vehiculelor electrice chineze importate, în urma anchetei, provocând critici din partea Beijingului şi acuzaţii de spionaj din partea presei de stat chineze, potrivit News.ro.

China a lansat, de asemenea, o anchetă de dumping asupra importurilor de carne de porc din UE.

„Tipul, sfera şi cantitatea de informaţii colectate de partea europeană au fost fără precedent şi mult mai mult decât ceea ce este necesar pentru o investigaţie privind tarifele compensatorii”, a declarat He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului, într-o conferinţă de presă.

El a răspuns la o întrebare a radioului de stat chinez, dacă Bruxelles-ul a căutat să spioneze industria chineză de vehicule electrice.

Comisia „a cerut în mod obligatoriu” producătorilor de automobile chinezi să transmită informaţii cu privire la aprovizionarea cu materii prime pentru baterii, fabricarea componentelor şi stabilirea preţurilor şi dezvoltarea canalelor de vânzare, a spus purtătorul de cuvânt.

De obicei, guvernele impun tarife anti-subvenţie asupra mărfurilor importate pentru a proteja firmele naţionale atunci când suspectează că articolul în cauză ar fi putut fi produs doar la un preţ mai mic decât preţul pieţei, deoarece a beneficiat de stimulente sau alocaţii inechitabile.

Producătorii de automobile europeni sunt concuraţi de un aflux de vehicule electrice mai ieftine ale rivaliilor chinezi.

Comisia Europeană spune că preţurile sunt de obicei cu 20% mai mici decât cele ale modelelor fabricate în UE.

Producătorii de automobile chinezi pe care Bruxelles-ul i-a considerat companii necooperante, cum ar fi SAIC, se vor confrunta cu un tarif de 38,1% odată ce tarifele provizorii vor intra în vigoare, probabil în iulie.

El Yadong a numit afirmaţiile conform cărora companiile auto chineze nu au cooperat pe deplin ca fiind „nefondate”.

Televiziunea de stat CCTV a publicat, de asemenea, miercuri un articol în care sugerează că Bruxelles-ul a încercat să spioneze companiile auto chineze, având în vedere „multele cereri nerezonabile făcute în timpul acestei anchete”.

Citiți mai multe detalii aici.

Etichete: , , , ,